Amikor egy Corona reklám fordítva is elsülhet
2020.04.25
Az elmúlt 2 hónap során már számtalan hírrel találkozhattunk, amely arról számolt be, hogy a Corona (Coronita) nevű sörmárka számára milyen hátrányos lett a korábbi névválasztása. Mára azonban már nem csak a gyártók, hanem a kereskedők is azt tapasztalják, hogy visszaesett a fogyasztók érdeklődése a márka iránt.
A
Corona sör mexikói gyártója szerint
a vásárlóik pontosan tudják, hogy a sör és a vírus között csak a név azonos, ezen kívül semmiféle kapcsolat nem létezik, éppen ezért a gyártó úgy döntött, hogy
nem is tervezik megváltoztatni a Corona márkanevet és a marketinget sem.
Két egymástól független felmérés szerint viszont az derül ki, hogy
a vásárlók mást gondolnak erről. Az amerikai megkérdezettek mintegy 38 százaléka nyilatkozta azt, hogy ma már semmilyen körülmények között
nem vásárolna Corona sört, míg további 14 %-uk egyáltalán nem rendelne nyilvános helyen az italból.
Annak ellenére, hogy ez az eredmény mindössze csak egy 737 főt számláló minta alapján született, egyáltalán nem biztos, hogy téves lenne a következtetés.
A csökkenő vásárlási kedvet egy másik kutatás is megerősítette. Az eredmény azért is érdekes, mert
a Corona sörmárka értékesítési volumen tekintetében a harmadik legnagyobb az USA sörpiacán. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy mit gondolnak a márkáról az amerikai fogyasztók.
Az is érdekes, hogy a
„corona beer virus” kulcsszavakra indított Google keresések statisztikája szerint is jelentősen nőtt az erre a szavakra keresők száma ebben az évben.
A hirtelen jött népszerűséget persze sok kereskedő megpróbálja a saját javára fordítani. Néhány sörözőben például, ahol
Corona akciót hirdettek, azt a szlogent adták a promóciónak, hogy
„Amíg a járvány tart!”.
Volt azonban az elmúlt hetekben egy ennél még érdekesebb promóció is, amelyet Belgiumban hirdettek meg, s amely időközben meg is bukott. A kiírás szerint az ismert belga szupermarketlánc a következő akciót hirdette:
„Jelenlegi vakcináink: 2 Corona vásárlása esetén egy Hirtelen Halál ajándékba!”
.
A reklámot végül vásárlói nyomásra távolíttatták el a szupermarketlánc üzleteiből, de addigra már megállíthatatlanná vált a feliratból elinduló mém is:
"A vírusmarketing újfent működött!
A
Coronát is gyártó
Constellation Holding árfolyama egyébként szinte semmit sem reagált a januári hírverésre, míg a február és április közötti általános pánikban már közel 17 százalékot esett. A zuhanás óta viszont most április második felében ismét emelkedni kezdett. Kíváncsian várjuk a cég negyedéves értékesítési eredményeit, hogy kiderüljön, ez most tényleg egy komoly dolog, vagy csak átmenetileg okozott a cégnél ez a helyzet zökkenőket?
Forrás: Le sac de Chips