Amikor egy Corona reklám fordítva is elsülhet

2020.04.25
Az elmúlt 2 hónap során már számtalan hírrel találkozhattunk, amely arról számolt be, hogy a Corona (Coronita) nevű sörmárka számára milyen hátrányos lett a korábbi névválasztása. Mára azonban már nem csak a gyártók, hanem a kereskedők is azt tapasztalják, hogy visszaesett a fogyasztók érdeklődése a márka iránt.

A Corona sör mexikói gyártója szerint a vásárlóik pontosan tudják, hogy a sör és a vírus között csak a név azonos, ezen kívül semmiféle kapcsolat nem létezik, éppen ezért a gyártó úgy döntött, hogy nem is tervezik megváltoztatni a Corona márkanevet és a marketinget sem.

Két egymástól független felmérés szerint viszont az derül ki, hogy a vásárlók mást gondolnak erről. Az amerikai megkérdezettek mintegy 38 százaléka nyilatkozta azt, hogy ma már semmilyen körülmények között nem vásárolna Corona sört, míg további 14 %-uk egyáltalán nem rendelne nyilvános helyen az italból.

Annak ellenére, hogy ez az eredmény mindössze csak egy 737 főt számláló minta alapján született, egyáltalán nem biztos, hogy téves lenne a következtetés. A csökkenő vásárlási kedvet egy másik kutatás is megerősítette. Az eredmény azért is érdekes, mert a Corona sörmárka értékesítési volumen tekintetében a harmadik legnagyobb az USA sörpiacán. Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy mit gondolnak a márkáról az amerikai fogyasztók.

Az is érdekes, hogy a „corona beer virus” kulcsszavakra indított Google keresések statisztikája szerint is jelentősen nőtt az erre a szavakra keresők száma ebben az évben.

A hirtelen jött népszerűséget persze sok kereskedő megpróbálja a saját javára fordítani. Néhány sörözőben például, ahol Corona akciót hirdettek, azt a szlogent adták a promóciónak, hogy „Amíg a járvány tart!”.

Volt azonban az elmúlt hetekben egy ennél még érdekesebb promóció is, amelyet Belgiumban hirdettek meg, s amely időközben meg is bukott. A kiírás szerint az ismert belga szupermarketlánc a következő akciót hirdette:

„Jelenlegi vakcináink: 2 Corona vásárlása esetén egy Hirtelen Halál ajándékba!”

.

A reklámot végül vásárlói nyomásra távolíttatták el a szupermarketlánc üzleteiből, de addigra már megállíthatatlanná vált a feliratból elinduló mém is: "A vírusmarketing újfent működött!




A Coronát is gyártó Constellation Holding árfolyama egyébként szinte semmit sem reagált a januári hírverésre, míg a február és április közötti általános pánikban már közel 17 százalékot esett. A zuhanás óta viszont most április második felében ismét emelkedni kezdett. Kíváncsian várjuk a cég negyedéves értékesítési eredményeit, hogy kiderüljön, ez most tényleg egy komoly dolog, vagy csak átmenetileg okozott a cégnél ez a helyzet zökkenőket?

Forrás: Le sac de Chips

A drinkbox.hu csapata elkötelezett híve a kulturált és felelősségteljes alkoholfogyasztásnak.
Szeszes ital fogyasztását 18 éven aluliak számára NEM AJÁNLJUK!

Elmúltál már 18 éves?

     NEM

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk