Ezt az italt keresték a legtöbben az ünnepek alatt
2020.01.09
1 millió magyar italkeresésből kiderül, hogy nem a bor és nem a pálinka a legkeresettebb ünnepi ital hazánkban. A kimutatás rávilágít arra is, hogy mennyit költünk italokra az ünnepek alatt, amikor háromszorosára nő a kereslet az alkoholos italokat illetően.
Mire kerestek a legtöbben?
A top 10 keresési kifejezést nézve a 940.000 mintából 360.000 alkalommal az alábbi kifejezésekre kerestek rá – számol be az
Italkereső felmérése:
A várakozásokkal ellentétben – miszerint a magyarok a borokat részesítik előnyben fogyasztást illetően a karácsonyi ünnepek alatt-
az első helyen a vodka szerepel, mint gyűjtő fogalom. A vodka kategóriát jobban kibontva a
Grey Goose vodka került a mezőny élére 15710 kereséssel, második helyen az
Absolut vodka következik 13099 kereséssel és a dobogó harmadik fokára a
Beluga vodka került 12651 kereséssel.
A második helyre került a Tatratea vagy más néven a Tátra tea, megelőzve a magyarok népi tömény italát, a pálinkát. A népszerű Szlovák likőrből az 52%-os eredeti íz a legnépszerűbb hazánkban az ünnepi időszakban.
A harmadik helyen a whisky kategória található. A top 3 whisky népszerűség szerint a
Chivas Regal (27273 keresés),
Jack Daniel’s (25175 keresés), a listát a
Jim Beam (11550 keresés) zárja.
Fotó:
italkereso.hu
A pálinka kategória érte el a negyedik helyezést. Nem meglepő módon a
Fütyülős pálinka (10130 keresés) az első a pálinkák között, a második helyezést a
Bolyhos pálinka (3183 keresés) érdemelte ki, a harmadik helyen a
Rézangyal pálinka (1633 keresés) szerepel. A márkákon felül még a
„füge pálinka” kifejezést érdemes megemlíteni, ami az ízek között toronymagasan vezeti a keresési listát.
A 10. helyre épp hogy csak feltornászott bor kategóriát részletesebben megnézve meglepő módon az olasz
Monteverdi (3304 keresés) pincészet lett a favorit közkedvelt eper borával. A második helyen a magyar
Bock Villányi (1358 keresés) pincészet található, a dobogó harmadik fokára a
Hilltop (465 keresés) lépett fel.
Milyen árkategóriában vásároltunk?
A fentebb említett 940.000 keresésből 76.501 felhasználó gondolta, hogy ő biza megveszi azt a kiszemelt terméket Karácsonyra vagy Szilveszterre. Az így realizált italok átlag vásárlási értéke 8.735 forint lett. Ebben benne vannak a 80.000 forint feletti értékű konyakok, de a 137 forintos üdítők is.
A fenti adatok alapján is egyértelműen kirajzolódik a magyar lakosság választékos ital ízlése és fogyasztási szokásai, azonban érdemes szétnézni az árak tekintetébe, hisz egyazon terméknek nagymértékben eltérhetnek az árai a különböző boltokban. A mértékletes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.
Forrás: Italkereső.hu