Berobbant az új magyar sör: háromszor annyi fogy, mint gondolták

2017.08.16
Meglepte a hazai sörszakmát, sőt, még magát a gyártót is a Soproni IPA sikere: nemcsak a boltokban fogynak gyorsan a készletek, hanem a szórakozóhelyeken, éttermekben is folyamatosan növeli a disztribúciót a gyártó HEINEKEN Hungária. A helyzetre a konkurencia is reagál: az idei nyáron egyre több sörkülönlegességgel találkozhat a magyar átlagfogyasztó.

Nem csak a nyár, hanem valószínűleg az idei év legnagyobb meglepetése a hazai sörpiacon a Soproni Óvatos Duhaj IPA. Iparági – elsősorban HORECA, azaz éttermi, szórakozóhelyi – forrásaink szerint az idén piacra dobott terméket kimondottan keresik a fogyasztók, sokan ezt választják a világos csapolt sör helyett. Úgy tudjuk, a boltokban is rendkívül népszerű a termék, az áruházak folyamatosan rendelik újra a gyártótól, és

olyan ütemben fogy, amelyre a Soproni Sörgyár a gyártás tervezésekor egyáltalán nem volt felkészülve – ezért is lehetséges az, hogy sokszor még a hipermarketek polcairól is hiányzik.




A Soproni IPA népszerűségének okát azzal magyarázzák, hogy:
- a különleges (kézműves) sörök híre egyre több fogyasztóhoz jut el,
- ezek ára általában jóval magasabb a világos, pilseni típusú mainstream sörökénél, az átlagos magyar fogyasztó számára kifejezetten drágák,
a Soproni pedig jókor lépett erre a piacra: klasszikus portfoliójához és a közismert sörökhöz képest alig drágábban kínál egy trendi újdonságot,
az új termék ráadásul népszerű a sörszakértők körében is, különösen az ár/érték arányt tekintve.

A két másik nagy gyártó, a Dreher és a Borsodi és érzékelte, hogy „helyzet” van a piacon, ráadásul a nyári fogyasztási csúcsszezonban, ezért is erősítettek a sörkülönlegességek forgalmazásában, részben új termékekkel, részben a marketingben (a Dreher a Nyári Komlós, a Mozaik Komlós és a Hidekomlós sörökkel, míg a Borsodi a Jeges és Tüzes elnevezésű sörökkel).

Háromszor annyi fogy, mint amennyivel előzetesen számoltak


A HEINEKEN Hungária megerősítette, hogy nagyon fogy az Óvatos Duhaj, a kereslet háromszor akkora, mint azt előzetesen becsülték.

Úgy nyilatkoztak, hogy a kereslet jóval meghaladja a tervezett szintet, olyannyira, hogy már az első évben kapacitásbővítésen dolgoznak – ez pedig gyakorlatilag példa nélküli az elmúlt évek termékbevezetéseket tekintve, mind volumenben, mind értékben.

A nagy sörgyártók közül elsőként a Soproni jelent meg egy felsőerjesztésű sörrel. Technológiai szinten teljesen más gyártási módot és eszközöket igényel ez a fajta, amelyre nincsenek berendezkedve (a nagy hazai sörgyárak alsóerjesztésű, világos/pilseni típusokat gyártanak), ezért a cég szakemberei sokat dolgoztak a technológiai fejlesztéseken és az egyedi íz kialakításán.

A sör HORECA-ban 3 ezernél is több helyen érhető el országszerte, minden tizedik helyen csapoltan is kínálják. Nem volt még arra példa, hogy egy termék (marketing)kampány nélkül elindult volna, az IPA esetében vissza kellett venniük a tervezett médiatámogatásból is, mivel a gyártósor nem tudta teljesíteni a megrendeléseket.

A gyártó kiemelte az IPA szakmai sikereit is: az International Beer Challenge nevű - elsősorban kisebb főzdék kézműves termékeinek szóló – sörversenyen egyetlen magyar díjazottként bronz minősítést szerzett „íz” kategóriában.

Forrás: Agrárszektor

A drinkbox.hu csapata elkötelezett híve a kulturált és felelősségteljes alkoholfogyasztásnak.
Szeszes ital fogyasztását 18 éven aluliak számára NEM AJÁNLJUK!

Elmúltál már 18 éves?

     NEM

Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk