Tényleg olyan jó az idei sörszezon? Elárulták a Borsodinál, mire számítanak
2016.07.01
Több szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben.
Bizakodó a Borsodi az idei év eredményeivel kapcsolatban, Vuleta Zsolt, a Molson Coors csoporthoz tartozó Borsodi ügyvezetője az agrárszektor.hu-nak elmondta: bejött az új palack a fogyasztóknak, és nem tervezik a Borsodi sör esetében a 4 decis doboz bevezetését.
Jó szezonra számít idén nyáron a Borsodi Sörgyár ügyvezetője. A tavalyi év - elsősorban a nyári hőség miatt – kiemelkedő értékesítési számokat produkált, az idei évre pedig komoly hatással lehet, hogy a sörfogyasztás társas esemény, ezért
a nyáron zajló nemzetközi sporteseményekhez kapcsolódva növekedhetnek az értékesítések.
Ebből a szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben. A Borsodinál úgy látják, azért fontos terep HORECA-csatorna, mert „személyesebb” kapcsolat alakulhat ki a fogyasztó és a termék - így a gyártó - között. Az ügyvezető kiemelte a széles, sokféle igényt kielégítő portfolió jelentőségét: a cég nem csak a hagyományos Borsodi termékeket forgalmazza, hanem több nemzetközi sörmárkát is, például
a Staropramen, a Stella Artois, a Beck’s vagy éppen a Leffe és a Hoegaarden prémium termékeket.
Az idei év egyik nagy dobása a
Borsodi új palackja: hosszú évek óta a régi üvegben értékesítették a sört, a megújulást az idei csúcsszezonra időzítették.
Vuleta Zsolt elmondta, hogy a fogadtatás pozitív – igaz, mindig lesznek olyan fogyasztók, akik egy ideig még keresik a régi csomagolást. Arra ugyanakkor a jelenlegi tervek alapján nem kell számítani, hogy a Borsodi sör esetében 4 deciliteres kiszerelést is piacra dobnának.
Vuleta Zsolt (Fotó: Borsodi)
Kedvező piaci trend, hogy a prémium szegmens egyértelműen erősödik, sokan keresik a magasabb minőségű termékeket és a sörkülönlegességeket. Ezeket a fogyasztói igényeket pedig nem csak a kis kézműves gyártók, hanem a nagy sörgyárak is ki tudják szolgálni.
A magyar sörpiacon a prémium szegmens az elmúlt évben 10 százalékkal bővült, ami jól jelzi a piac és a sörkultúra fejlődését.
Vuleta Zsolt kiemelte: a Borsodi Sörgyár a továbbiakban is számít a magyar beszállítókra. Az alapanyagokat szigorú minőségi normák szerint szerzik be, több partnerükkel hosszú évek óta együtt dolgoznak.
Forrás: Agrárszektor>