A marihuána az amerikai sörgyárak új nagy üzlete
2018.09.04
Az amerikai sörgyárak és italforgalmazó cégek egy új élvezeti cikkel, a marihuánával tervezik felfuttatni stagnáló forgalmukat.
A
kannabisz ugyanis mára már harminc amerikai államban legálisan forgalmazható élvezeti vagy gyógyászati cikk, és az idén októberben a kanadai piac is megnyílik előtte.
Az egyebek között a
Corona és a
Modelo sörmárkákat, valamint a
Svedka Vodka, illetve
High West Whiskey szeszes italokat is forgalmazó amerikai
Constellation Brands italcég már 2017 októberében részesedést vásárolt a kanadai
Canopy Growth kannabisz-termelő cégben. Az idén augusztusban további négy milliárd dollárt invesztáltak a vállalatba és ezzel 38 százalékra növelték a részesedésüket.
A
Constellation gigaberuházása mellett a világ ötödik legnagyobb söripari vállalata, a
Molson Coors is szemet vetett a kanadai kannabisz-üzletre és ottani leányvállalatával, a
Molson Coors Canada révén közös vállalatot alapított a
Hydropothecary kanadai marihuána termelővel.
Médiaértesülések szerint hasonló lépésre készül a
Diageo, az egyebek között a
Johnnie Walker whisky és a
Smirnoff vodka márkák amerikai forgalmazója is.
Az amerikai italforgalmazó cégek alkoholmentes, de kannabisz-tartalmú italok terjesztését tervezik Kanadában, ahol marihuánát a jövő hónap közepétől lehet legálisan élvezeti cikként fogyasztani, kannabisztartalmú italokat pedig 2019-től lehet forgalmazni.
Nem isszák az emberek a sört
Az amerikai söripari vállalatok kénytelenek alternatív üzleti lehetőségek után nézni, hiszen a fiatal generáció tapasztalataik szerint nem igazán rajong a sörökért, hanem sokkal inkább bort, vagy szeszesitalokat fogyaszt. A sörüzlet igazából csak a kézműves söröket forgalmazó mikro-sörfőzdéknek megy jól Észak-Amerikában, ezért aztán ezek is magukra vonták a nagy söripari konszernek felvásárlási érdeklődését.
Az
Euromonitor piackutató cég évi 7,5 milliárd dollárra becsüli a kanadai marihuána piac forgalmát. Az Egyesült Államokban pedig az idén 11 milliárd dollár körül lehet a forgalom. Az Arcview piackutató cég kalkulációi szerint 2021-re a forgalom 24 milliárd dollárra emelkedik, az ágazat pedig 400 ezer alkalmazott foglalkoztatásával négymilliárd dollár adóbevételt termel majd.
Forrás: Euronews